facebook-icon twitter-icon google-icon instagram-icon Jimer Tv

444 45 67

0224 470 22 22 - 0224 470 33 33
Özlüce 0224 414 01 11

Yaz Aylarında Su İhtiyacı


Sağlıklı beslenmenin ilkeleri mevsimsel olarak değişmese de uzun ve sıcak yaz günlerinde su ihtiyacı değişmektedir.  Hava sıcaklığının arttığı yaz aylarında, kişinin durumuna göre günlük olarak 500 mililitre ile1 litrearasında değişen miktarlarda daha fazla su içilmesi, kaybedilen suyu yerine koyarak dehidrasyonu önlüyor.

'Yaz aylarında su ihtiyacı neden artıyor?’ diye sorulursa temel nedeni şöyle açıklayabiliriz:

Yaz aylarında sıcaklığın artmasıyla birlikte ter yoluyla vücuttan atılan su miktarı da artıyor. Bu nedenle de daha fazla suya gereksinim duyuluyor. .

'Kaybedilen suyu, su tüketerek mi karşılamamız gerekiyor?’ sorusuyla sıkça karşılaşırız.

En önemli sıvı kaynağımızın su olduğu unutulmamalıdır.  Su yaşamımız ve sağlığımız için önemi tartışılmaz bir kaynaktır. Su vücudumuzun en önemli bileşenlerindendir ve su kaybı durumunda ciddi sağlık sorunlarıyla karşılaşılabilir. Yaz aylarında su kaybına bağlı olarak sıcak çarpması, baş dönmesi, halsizlik, yorgunluk, yüksek tansiyon hatta beyin kanamaları gibi ciddi sağlık problemleri görülmektedir.  Bu nedenle diğer sıvı kaynakları ile susuzluk hissini giderebiliriz ancak yeterince su almamış olabiliriz.  Bu nedenle öncelikle su ihtiyacını suyla karşılamaya özen gösterilmesi doğru olacaktır.

Yaz aylarında bir günde ne kadar su içmeliyiz?

Sıcak havalarda proteinli ve tuzlu besinler, kafeinli ve tanenli içecekler ile alkollü içkiler aşırı tüketildiğinde, fazla fiziksel aktivite yapıldığında ve ayrıca ateşli hastalıklar ile ishalde su kaybı daha fazla olur. Dolayısıyla su gereksinimi de artar. Vücuttaki suyun dengede tutulması yaşamsal öneme sahip olduğundan sıvı dengesini korumak için kaybedilen suyun yerine mutlaka konulması gerekir.

Günlük su ihtiyacımızı; 1200–1500 mililitre su içerek, yiyecek ve içeceklerin bileşiminde 1000 mililitrelik kısmını alarak, vücutta yiyeceklerin enerjiye dönüştüğü ve kullanıldığı sırada oluşan 260 mililitre su ile birlikte toplam2,5 litresu ile karşılarız.

Yine bir günde;  böbreklerden yaklaşık 1500 mililitre, terle yaklaşık 500 mililitre, bağırsaklardan yaklaşık 300 mililitre ve solunumla yaklaşık 300 mililitre olmak üzere toplam yaklaşık2,5 litresu kaybederiz.

Yaz aylarında terle atılan sıvı arttığı için içilen su miktarı 1500-2000 mililitreden den az olmamalıdır ki su ihtiyacı karşılanabilsin.

Çünkü su dengesi bozulduğunda ve vücut suyu kaybı arttıkça hayati tehlike de artıyor.  

Aşağıdaki oranlar su ile ilgili gerçeği daha açık ortaya koyuyor: 

  • %2'lik kayıp bazı fizyolojik sorunlara ve performans düşüklüğüne,
  • %3'lük kayıp fiziksel performans azalmasına ve konsantrasyon bozukluğuna,
  • %8’lik kayıp solunum güçlüğüne,
  • %11’lik kayıp kas performansının bozulmasına ve böbrek yetmezliğine, 
  • %20’lik kayıp ise ölüm riskinin artmasına neden oluyor.

Bu oranlar vücudun sıvı dengesine gereken özenin gösterilmesini ve gereksinim doğrultusunda su tüketilmesine dikkat edilmesini çarpıcı şekilde vurguluyor.

Özel Jimer Hastanesi

Özel Jimer Hastanesi olarak ’’Sağlığa dair herşey’’ sloganıyla hedefimiz, sadece ilimizde değil bölgemizde referans hastane olarak konumlanmaktır. Siz değerli hastalarımızın memnuniyeti, bu hedefimize ilerlemekte en belirleyici motivasyon kaynağı olacaktır.